Sök efter produkter och kategorier.

ELVINE SHOP ONLINE

 

Telefonnummer: 031-797 09 62
Email: [email protected]


Kundtjänst öppettider:

Måndag – Fredag: 09.00 – 17.00


Notera att vi har stängt helgdagar.


Adress: (returer & byten)
TEXPRESS
c/o Kryptongatan 14
431 53 Mölndal
Sverige

 


ELVINE HUVUDKONTOR

 

Telefonnummer: 031-797 09 76


Adress:
Första Långgatan 4
413 04 Göteborg
Sverige


Öppettider:

Måndag – Fredag: 09.00 – 17.00


Generella frågor: [email protected]


Marknad: [email protected] [email protected]


Ekonomi/Finans: [email protected]


Sälj: [email protected]


VD: [email protected]

När du har handlat klart så kan du använda följande alternativ för att betala:

 

1. Faktura: Vi samarbetar med Klarna som ställer ut en faktura till dig om du önskar att betala på detta sätt. När vi har tagit emot din beställning kollar vårt system av så att din folkbokföringsadress är den samma som du har angett. En kreditupplysning ingår i Klarnas rutinkontroll. Du betalar sedan fakturan på det sätt du själv väljer. Väljer du att betala mot faktura så behöver du inte betala innan du har dina varor i handen. Fakturan får du via mail och du har sedan 14 dagar på dig att betala. Du måste vara över 18 år och får heller inte ha någon betalningsanmärkning. Läs även mer på www.klarna.com

 

2. Avbetalning: I samarbete med Klarna kan du dela upp din betalning. Snabbfakta: * Endast för kunder som är folkbokförda i Sverige. * Betala lägst 100 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet. * Ingen uppläggningsavgift. * Aviavgift: 29 kr (En avgift oavsett antal köp). * Årsränta - 19,5%
Vi kan erbjuda dig som kund att dela upp din betalning. Du kan handla från 1,000 kr och uppåt via betalningsalternativet ”Klarna Konto”. Du väljer varje månad hur mycket du vill betala av på ditt belopp (lägst 100 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet) och kan alltid välja att betala av hela beloppet på en gång.

 

För frågor gällande delbetalning och/eller ditt konto kan du kontakta Klarna på telefon 08-120 120 10 eller via e-post [email protected]

Vi har fri frakt och fria returer i Sverige.
 
Leveranser erbjuds till närmaste utlämningsställe i Sverige. Vår ambition är att din order skall skickas inom 24 timmar från det att du beställt och normal leveranstid är 1-2 arbetsdagar. Leveranstiden varierar efter var du bor, hur stor din beställning är samt postens eget arbete.
 
Du har full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. I Sverige är det kostnadsfritt att byta eller lämna tillbaka varor. Använd den medföljande returfraktsedeln för att skicka tillbaka varor kostnadsfritt.

Du har full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Det är kostnadsfritt att byta eller lämna tillbaka varor. Använd den medföljande returfraktsedeln för att skicka tillbaka varor kostnadsfritt.

 

Om du handlar från ett land utanför Sverige betalar du själv fraktkostnaden vid retur eller byte med undantag för felleveranser eller vid eventuella transportskador.Om du vill returnera en vara, följ instruktionerna i det formulär som medföljer din beställning.

 

Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. Distansavtalet upphör automatiskt i samband med att ångerrätten utnyttjas för den beställning ärendet gäller. Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden.

 

Vid retur, börja med att skicka ett mail till [email protected] där du skriver retur samt ditt ordernummer i ämnesraden och sedan beskriver vad det är du vill returnera.


Fyll sedan i retursedeln som följer med vid leverans och returnera paketet till:

 

Elvine AB
Tex Press Logistik AB
Kryptongatan 14
431 53  Mölndal

 

När vi fått din retur och allt är godkänt sätts pengarna in på ditt konto.

ALLMÄNNA VILLKOR
För att handla på elvine.se måste du vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd. Vid beställning av varor hos oss ingår du ett köpeavtal med oss. Alla varor du ser på hemsidan är lagervaror för omgående leverans och alla våra priser är inklusive moms innanför EU och exklusive moms utanför EU. Elvine.se reserverar sig för eventuella tryckfel på denna webbsida. Vi strävar efter att alla våra produkter ska vara så nära verkligheten som möjligt med proportioner och färger med kan dock inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

REKLAMATION
Reklamation skall göras snarast efter att varan mottagits, dock senast inom 14 dagar efter mottagandet. Om skälet till reklamationen beror på Elvine står vi för eventuella extrakostnader. Om skälet till reklamationen beror på felköp eller på annat sätt beror på kunden och varan är felfri eller öppet köp står kunden för alla extra kostnader. När vi fått varan och reklamationen blivit godkänd, skickar vi dig en ny vara plus ersättning för frakten eller återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan plus ersättning för frakten. Hanteringen av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till www.konsumentverket.se.

FORCE MAJEURE
Skulle något av följande saker inträffa befrias Elvine AB från att fullfölja avtal. Detta gäller vid omständigheter utanför vår kontroll. Strejk, krig, nationellt undantagstillstånd, sabotage, naturkatastrofer, onormal nedgång i marknaden, åtgärder tagna av nationell regering, om bolaget blivit utsatt för kriminell aktivitet, större olyckshändelser och blockad.

TRANSPORTSKADOR
Upptäcker du att paketet är skadat när du hämtar det på posten skall Du genast anmäla det på posten. Om Du upptäcker skador senare skickar Du ett mail till vår kundtjänst på [email protected]. Vid retur från kund så står kunden för skador som kan uppstå vid transporten.

FÖRETAGSADRESS
Elvine AB
Första Långgatan 4
413 04  Göteborg
Tel: 031-797 09 60
Organisationsnummer: 556540-9215

Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen, 27§ KKL. Vi har 3 års reklamationsrätt på alla våra produkter. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits.

 

Hur du reklamerar en vara
För att kunna reklamera en vara så behöver du ett reklamationsformulär. Var god mejla till [email protected] för att få detta.

Om du vill reklamera en vara fyller du i informationen i reklamationsformuläret inklusive anledningen till reklamationen. Inkludera sedan denna information när du skickar tillbaka varan till nedanstående adress:

 

Returadress:
TEXPRESS / ELVINE
Kryptongatan 14
431 53 Mölndal

 

Vad händer sedan
När vi fått varan och reklamationen blivit godkänd, skickar vi dig en ny vara plus ersättning för frakten.

 

Kundtjänst
Om du har några frågor ang. din reklamation tveka inte att kontakta oss. Du kan ringa oss måndag till fredag 09.00-12.00 på 031-7970962 eller maila oss när som helst på [email protected]

Vi på Elvine värnar om din personliga integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa sätt.

 

Vem är ansvarig för dina personuppgifter?

Elvine AB, SE556540921501, med adress Första Långgatan 4, 413 03 Göteborg är personuppgiftsansvarig för företagets behandling av personuppgifter.

 

Vilka personuppgifter behandlar vi?

I samband med att du registrerar dig eller gör en beställning så ges Elvine tillgång till namn, leveransadress, telefonnummer, e-postadress och betal- och orderhistorik, Denna insamling av dina personliga uppgifter krävs för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden enligt köpeavtalet.

 

Vem har tillgång till dina personuppgifter?

Vi vidarebefordrar, säljer eller byter aldrig dina personuppgifter till tredje part för marknadsföringsändamål. Däremot delar vi dina uppgifter med s.k. personuppgiftsbiträden som hjälper oss att fullgöra våra åtaganden mot dig som kund. Vi har personuppgiftsbiträden som hjälper oss med följande:

 

  1. Betallösningar
  2. Lagerhållning och packning
  3. Transporter
  4. Returer
  5. Marknadsföring från Elvine via e-post
  6. Affärssystem och e-handelsplattform

 

När vi delar dina personuppgifter med personuppgiftsbiträden sker det endast för att kunna fullgöra våra åtaganden. Uppgifterna lagras inte utanför EU/EEA.

 

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Vi sparar aldrig dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt utifrån krav i lag eller för att fullgöra våra åtaganden gentemot dig, t ex för att uppfylla leverans- och garantiåtaganden. När du gett samtycke till att få våra nyhetsbrev behåller vi dina uppgifter till dess du önskar att avregistrerar dig.

 

Cookies

Den här webbplatsen innehåller så kallade cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Vi använder cookies för att förbättra vår sida och din shoppingupplevelse. Vi använder följande cookies på vår webbplats:

 

Cookie

Syfte

Google Analytics

Sidanalys

AddThis

Annonsering

DoubleClick Ad Exchange

Annonsering

 

Du kan enkelt radera cookies från din dator eller mobila enhet via webbläsaren. För instruktioner om hur du hanterar och raderar cookies, gå till alternativet "Hjälp" i din webbläsare. Du kan välja att avaktivera cookies eller få en avisering varje gång en ny cookie skickas till din dator eller mobila enhet. Observera att du, om du väljer att avaktivera cookies, inte kommer att kunna utnyttja alla funktioner på vår webbplats.

Fråga: Hur impregnerar ni era vattenavvisande kläder? Har ni PFC-fri behandling?
 
Svar: Under 2015 har vi ett pågående arbete att bli helt PFC fria (PFC=fluorkarbon). I de plagg där vi gör en vattenavvisande impregnering av ytatyget använder vi Eco-Bionic finish som är ett miljövänligare PFC-fritt alternativ än Fluorkemin.

 

 

Fråga: Det står i produktbeskrivningen att jackan är gjord i ett vattentätt tyg och har en vattenpelare på 3000mm. På vilket sätt är tyget vattentätt?
 
Svar: För att göra ett tyg vattentätt med en vattenpelare på 3000mm, lägger vi antingen en PU-film eller PU-beläggning på baksidan av ytatyget. I dessa plagg tejpar vi också de mest kritiska sömmarna, såsom nacke, axlar och ärmhål.